søndag 21. juni 2009














Jeg er så stolt av hunden min! :)

Hun er en herlig liten skapning med et fantastisk lynne: Hun er menneskekjær og leken, men aldri klengete. Litt rampefakter når hun er veldig oppøst, men det går nokså fort over. 
Man merker på henne at hun er veldig trygg og god, siden hun er så selvstendig og tillitsfull. Nå som jeg faktisk har en hund i huset forstår jeg enda mer verdien av å velge en god, ansvarlig oppdretter som avler for å få flotte, friske hunder, og som også gir valpene en trygg start på livet. Sjekk hvor Kajsa kommer fra på www.zaffe.net.
Selv har jeg hatt masse tid med Kajsa de siste ukene, og det er utrolig godt å se at hun trives hos meg!

Vi har begynt å trene litt mer nå, og hun kan allerede ta kommandoer som "sitt", "bli" og "kom". Og i dag har hun lært seg "ligg"! Hun er så flink, at. Når jeg ser hvor raskt hun tar ting (klart det vanker en liten godbit når hun er flink) gleder jeg mer ennå mer til å gå på kurs med henne.
Det eneste problemet vi har er at når vi går på tur skal ALLE hilse på henne. Hun er jo utrolig søt, så jeg forstår det jo godt, men det er ikke så lett å lære henne å gå pent når vi blir stoppet omtrent hver femte meter! Og det er ikke bare et uttrykk: Hun er faktisk en liten kjendis her i strøket.

Er i det hele tatt veldig glad for at jeg leste meg opp på forskjellig raser før jeg kjøpte hund. Hadde aldri tenkt på at en Chinese Crested kunne være noe for meg, men det var sikkert fordi man ikke møter på dem så ofte - er jo lettere å helle mot en rase man har litt erfaring med fra før. Må uansett konkludere med at jeg har falt pladask for denne rasen, og når Kajsa har blitt litt eldre og blir kvitt valpefaktene sine, skal jeg se meg om etter en lekekamerat til henne. Ser hvor mye glede hunder har av å være to eller flere. De er jo tross alt flokkdyr :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar